fredag 8. januar 2010

Øving på Toving

Her er et nytt forsøk på tøfler og toving. Håper disse passer meg etter en runde i maskinen. Disse ble grå fordi det var den fargen som fantes i garnlageret mitt og 11-åringen ønsker seg fortsatt blåe. Prøver å beregne størrelsen og tovinga(krympinga) utfra forrige par, men det er litt vanskelig, så lite  dreven som jeg er.
De ser skummelt store ut. Har strikket herrestørrelse + at de ble noen omganger lengre p.g.a noe interressant på tv`n. Krysser fingre og tær mens jeg venter i spenning på at vaskemaskina skal dure seg ferdig.
 
Juhuu! Disse ble da ikke så verst i størrelse og fasong. Synes de passer fint, jeg.
Nå må de bare tørke og tørke, så er de klare til bruk. Det skal bli deilig å sitte med varme tøfler og håndarbeid foran ovnen.
De ble kanskje litt grå og kjedelig, mulig de får litt pynt etterhvert. Kanskje de får noen broderte blomster......eller...kanskje de får røde dusker ...sånn som Solan har!!
God helg i kulda!
Berit

11 kommentarer:

  1. De så skikkelig gode ut!
    Fikk lyst til å prøve meg, jeg og!

    SvarSlett
  2. jeg syntes de ble fine jeg, toving er alltid skummelt i starten men det blir som regel bra . Et håndle eller olabukse sammen med det som skal toves gjør susen normalt så en slipper med en omgang. Men dette kan du vist,skli sko som barnebarna mine kaller de. Godt nytt år ;O) F

    SvarSlett
  3. De ble kjempefine :-) Slike vil jeg også strikke...kanskje jeg har mønster, må sjekke.. Hvilket garn bruker du til disse tøflene ??
    Det som er så greit med toving, er at om de blir store, er det bare å tove flere ganger. (Den andre veien er det verre da..) Trenger noe varmt på beina i didsse iskalde dager, det er grusomt kaldt. Det kan godt bli mildt nå - bort med alle kuldegrader for min del ! MINUS 23 i morres..brrrr...¨på Røros var det minus 43 i morres, grøsser..selv om det ikke virker sååå kaldt der pga den tørre lufta. Men kaaaldt nok ja. Vel, du får kose deg inne i helga, så treffes vi mandag da :-)

    SvarSlett
  4. Anonym19:12

    Hei.De ble kjempe fine.Fint med grått.Sikert fint med noe pynt på.Deilig med tova tøfler.Laget mange slike før.Men har gått lei.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  5. Disse var du heldig med! Toving er jo en risikosport, så det er alltid spennende hva som kommer ut av vaskemaskinen. Fine, varme tøfler dette her.

    SvarSlett
  6. Så mye fint du lager!! Blei helt betatt av alle syprosjektene dine :o)Jentene har nok en god sømlærer i deg- såå flinke de også, jo! Tar av meg hatten!
    Takk for titten, jeg har kosa meg. Hilsen Elin

    SvarSlett
  7. Takk for kommentar i bloggen met første gangen.

    Det er spennende med toving. Tover nå på 40 grader og vasker det heller 2 ganger om det blir for lite tovet første gangen.

    God helg!

    SvarSlett
  8. Godt Nyttår :-)) Du verden hva du får tid til. Lekkert blir det og :-))

    SvarSlett
  9. De ble jo kjempefine....
    Fikk såne i julegave hos ei av jentene mine, og de måååå jeg bare ha på beina, de er så varme og gode...
    ØNSKE DEG EN FIN DAG!
    fra Nunne..

    SvarSlett
  10. Koselig at du vil være med på jubileumstrekninga mi. Det er alltid spennende med toving. Har ikke så mye erfaring med det jeg heller, men har funnet ut det er forskjell på vaskemaskinene også, så en må bare prøve seg fram. Vestlandsgarn krympet veldig mye i min maskin, men samme oppskrift og garn måtte toves to ganger hos en venninne. før jul strikket jeg et par i Eskimo og ble godt fornøyd med dem.

    SvarSlett
  11. De ble kjempe fine :0)

    SvarSlett