torsdag 16. desember 2021

Litt småstrikk, eller veskestrikk om du vil

 Jeg regner meg som en monogam strikker siden det er sjelden jeg har mer enn 2 prosjekt på pinnene om gangen. Da har jeg gjerne litt veske/gå-bort-strikk i tillegg til et større prosjekt . Sokker og votter er veldig kjekk veskestrikk. -Det er forresten kluter , pannebånd og luer også, selv om jeg ikke strikker så mye av dette da.
Her er noe av det jeg har strikket denne høsten.


Disse sokkene har jeg strikket til meg selv. Mønsteret heter Hagrid Socks og er designet av Lise Engdal (Ulltøsene) Planen var egentlig å strikke de i et garn fra Ulltøsene, men da jeg ikke hadde det på lager ble det Arwetta og Dragset verk fra Garnbutikken Fortuna i stedet. Strikket på pinne 2,5. De veier ca. 130 gram






Disse vottene er strikket etter inspirasjon fra Pinterest. Mønsteret er så enkelt at det egnet seg helt greit som gå-bort-strikk. Det ble to par votter i rester av Falk og Heilo og tilsammet gikk det 130 gram ut av lageret.

Nå har jeg strikket 2 655 gram.

Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar