søndag 12. desember 2021

Årets sommerstrikk

Nå begynner det å haste litt med å få inn årets siste strikkeprosjekt i garnregnskapet for 2021. Siden forrige innlegg var i juni fortsetter jeg med årets sommerstrikk. Under årets ferietur strikket jeg At the seaside. I følge mønsteret er dette egentlig en T-skjorte, men jeg valgte å strikke lange armer for å slippe å sitte igjen med mere restegarn enn nødvendig. Genseren er strikket i Line på pinne 3,5. Genseren er myk og god, og jeg er veldig fornøyd med den selv om den kanskje siger litt.


Genseren er strikket ovenfra og ned og jeg synes økingen til ermene ble veldig fine.


Litt slamsete etter bruk , men den tar seg fint inn igjen etter en vask.
Jeg strikker gjerne mer av dette garnet.
Genseren veie 440 gram og strikkevekta er nå 2 285 gram.

Hilsen Berit 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar