søndag 16. desember 2018

Samstrikk nr. 2

Bergmannensdatter av Ellen H Bergsrønning.
Disse vottene er Garnbutikken Fortunas samstrikk. Jeg kjøpte en fin garnpakke på TRD-Bystrikk i november, og den inneholdt 2 blå(FC47 mix)  og et nøste hvitt (Shade 1A) Jamieson & Smith 2 ply Jumper Weight. Jeg har ikke prøvd dette garnet før, og jeg er veldig fornøyd - Vottene ble myke og gode, strikket på pinne 2,5


Synes mønsteret er veldig fint. Da dattera så disse  la hun inn en bestilling på et par i rødt og hvitt.og jeg strikker gjerne et par til.

Jeg måtte strikke tommelen en "rapport" kortere en det som var oppgitt i mønsteret for at den skulle passe perfekt.

Jeg er veldig fornøyd med den fine overgangen etter at jeg plukket opp masker til tommelen. Usynlig og pent. :-)


Nå venter jeg bare på at vottene skal bli tørre slik at jeg kan ta de i bruk.
Det gikk bare 60 gram til vottene, og nå har jeg strikket opp 1990gram. Kanskje jeg rekker å få ferdig flere prosjekt før jul.?? Er godt i rute med juleforberedelsene så det kan bli litt strikketid.

Ha en fortsatt fin advent. Berit

1 kommentar:

  1. For et vakkert mønster!
    Jeg har flere par stikkede votter som brukes daglig,- bare helt fantastisk deilig med hjemmestrikk.
    Ønsker deg en fin, fin julefeiring!

    SvarSlett