lørdag 29. desember 2018

Arbeidssokker med snarvei.

Mannen min er storbruker av ullsokker og han bruker de gjerne hele året i arbeidsskoene sine. Derfor pleier jeg å strikke3-4 par robuste sokker til han hvert år. I år har mannens sokker havnet laaangt ned på lista, men da jeg fant disse måtte jeg finne på noe lurt.
Her var det bare å gå for en hurtigløsning og rekke opp foten og strikke de på nytt.

 I løpet av 4 førjulskvelder ble 2 sokkepar fornyet ved hjelp av denne snarvei-varianten, og jeg kan utsette mannens sokkekvote litt til. Fargeforskjellen er heldigvis ikke så tydelig på nært hold - Den er nok ekstra fremhevet av blitsen. Tviler på om dette plager mannen nevneverdig. Har kjøpt garn til et par nye sokker, men det får ligge og godgjøre seg litt til. 
Totalt gikk det med 175 gram og strikkevekta er nå 2220 gram. Planen er å få ferdig et prosjekt til før nyttår, men det spørs.

Ha ei fortsatt fin romjul. Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar