søndag 1. august 2010

Julegavealong-Juli og August

Heisann!
 Her er jeg igjen etter en liten bloggpause. Har kost meg masse og begynt på mange nye prosjekt. Frustrerende mange,skal jeg være ærlig..... Kan like gjerne innrømme at jeg har trosset kjøpestoppen også!  Både garn og stofflager har fått påfyll iløpet av sommeren. Det skjer hver sommer, så nå kan det vel kalles tradisjon.?! Pytt,pytt. Det er vel ikke det værste som kunne skje. Det blir bare litt vanskeligere å bestemme seg for neste sy-og strikkeprosjekt, og lagerplass skal jeg alltids finne.
Er litt på etterskudd når det gjelder å vise frem Julegaveproduksjonen, så det blir 2 gaver idag.  Men dagens gaver kan ikke presenteres ennå , fordi mottakerne kan titte innom bloggen , og da blir jo julegavene avslørt!. Men noe må jeg jo vise frem så her kommer 2 andre sjølproduserte produkt.

Denne jakken er strikket i Fresco (100%Bomull)  på p. nr. 4.  Mønsteret er nr.498 fra SvartaFåret. Grei jakke og enkelt mønster. Men jeg er ikke så fornøyd med fargene, litt for rotete og rosa/lilla for meg. Flerfarget garn er veldig greit til sokker, men veldig uøkonomisk når man strikker jakke og ønsker å få den mest mulig symetrisk.  Modellen er storfornøyd og det er vel det viktigste. Vel,vel,. Garnet og mønsteret ble kjøpt ifor, så det var på tide å strikke det opp. Kan tenke meg å strikke denne igjen, men i en annen farge. Fant ikke knapper som passet, så da blir det handletur så fort anledningen byr seg. (Ser at jakken burde vært strekt litt før fotografering, den er litt sammentrukket.)

Og her kommer gaveerstatning nr. 2.:

Standardsokker str. ca.18 mnd. strikket av Trysil Babygarn på p. nr. 2,5. He-He. Ser at sokkene har samme fargekombinasjon som jakken! Men nå er det ikke mer igjen av dette garnet....(tror jeg)
Ha ei fin uke!
Berit

5 kommentarer:

  1. Synes det var fine farger jeg, men jeg er enig i det med sokkegarn og fargeskift. Det blir jo helt annerledes på større plagg.

    Kjekt med litt påfyll av garn og stoffer, det er vel ikke det verste man kan bruke penger på.

    SvarSlett
  2. Det er vel sånn med oss alle; kjøpestoppen virker aldri. Men det blir jo mye fint av det,da.

    SvarSlett
  3. Anonym23:33

    Hei.Kjempe fin jakke.Nydelig.Fine sokker.Nydelige farger.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Hei Berit! Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min,kjempekoselig. Nå har jeg hygget meg med å lese og se i bloggen din. Mye flott her ja, skulle ønske jeg kunne sy også. Men får nyte og se på de flotte arbeidene du og andre får til. Ha en fortsatt fin uke og nyt solgløtten som titter frem. Yvonne

    SvarSlett
  5. Jakken ble kjempefin, det samme med sokkene :-) Herlige farger !! Gleder meg til brunchene snart :-)))Plages litt med at jeg bryter kjøpestoppen jeg også, men så lenge det stadig produseres nye ting, både søm og strikk, så er det vel godkjent ?!!Da får du kose deg videre, vi har enda en uke ferie og drar på en liten tur. Jeg med strikketøy i hendene, et must når vi kjører på tur ..Vi snakkes :-)

    SvarSlett