onsdag 26. desember 2018

Samstrikk nr.3

Da rakk jeg å bli med på enda en samstrikk før jul. Denne gangen var det  KOstrikker som hadde en samstrikk ( sammen med Strikk paa landet-Hansgarden og Atlantic yarnwork) med Karolines Halvvotter. Mønsteret er enkelt og fint, og jeg fant det  på Ravelry
Jeg fant  2 nøster vellagret BabyAlpakka Silke fra garnlagert og brukte strømpepinner nr 3. Flettemønsteret forsvinner litt i det melerte garnet, men det går helt greit. ( De vises bedre når du ser de på nært hold.) Ellers har jeg strikket halvvottene litt lenger enn oppgitt i mønsteret.
Ble veldig fornøyd med disse.- Strikker gjerne flere. Kjappe å strikke var de også.
Det gikk med litt over 1 nøste, mulig det hadde vært nok med 50 gram om jeg ikke hadde lagt til litt ekstra på lengden? For å gjøre garnregnskapet enklere runder jeg garnvekta opp til 55g.
Strikkevekta viser nå 2045gram.

Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar