søndag 9. desember 2018

Samstrikk nr. 1

Her er mitt første samstrikkprosjekt på Ravelry, Sinnasaujakka.
Ble ferdig med strikkinga for 3 uker siden, men hvor lang tid trenger jeg egentlig på å sy inn beleggene og få på plass noen knapper??
Jakka mi er strikket i dobbeltråd Arwetta classic og Wollmeise Lace på p. 3,5. Garnet kjøpte jeg på Kaffebrenneriet i Kristiansund tidliger i sommer, og jeg overrasket meg selv ved å velge grønt - Klarte bare ikke å gå forbi det hespet. 



Dette er mitt 1. prosjekt som er strikket fra halsen og ned med rund øking, og jeg er dessverre ikke 100% fornøyd. Det er passformen som ikke ble helt optimal til tross for at jeg hadde mange prøverunder underveis. Tidligere har jeg også strikket hverdagsjakka , men den har "raglanøking" , og var dermed noe lettere å tilpasse. En forklaring kan være at rundfelling generelt ikke passer så godt til kroppen min/skuldrene mine.  

Synes det passet bra med treknapper til denne. Det gikk med 470 gram og hittil i år har jeg strikket opp 1930g garn. Har enda litt tid til å få strikket opp litt mer før vi starter et nytt strikkeår.

Ha en fortsatt fin advent hilsen Berit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar