torsdag 27. desember 2018

Julesøm

Jeg fikk sydd noen smågaver før jul, men de er nok pakket opp nå så jeg kan legge de ut her. Jeg rakk en liten produksjon av prosjektvesker. Denne gangen gikk jeg for en modell jeg ikke har sydd før, men sett på flere strikketreff og blogger. De er sydd uten mønster , men synes likevel fasongen og størrelsen ble ganske grei. 

 La inn en liten lomme også, kjekt til maskemarkører og annet småtteri.
Jeg fant noen  sytips på nettet, så de var greie å sy, bare litt pirk med glidelåsen. Har strøket vlieselin bak ytterstoffet slik at veska ikke bli så slapp og slamsete. Håper de faller i smak hos mottakerne. Det ligger ennå 2 halvferdige igjen på syrommet for jeg gikk tom for glidelås. De var det heldigvis ikke noe hast med.

Det ble også en liten julestrømpe. Denne modellen har jeg sydd tidligere , du finner dem  her i dette innlegget fra 2011
Strømpen er sydd i en rest linstoff med for lomme og hjerte av bomullsrester. Veldig enkel, tror mønsteret var i bladet KK eller Familien en gang. Dette var en liten førjulsgave, og jeg vet at det var en overrasket og fornøyd liten gutt som fant strømpen full av godteri tidlig på julaften .

Det var veldig kjekt å få sydd litt igjen. Håper det blir mer tid på syrommet i 2019.

Hilsen Berit 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar