onsdag 27. november 2019

Sokkeoppdatering

Jeg henger fortsatt med i Fortunas sokkesamstrikk, 12i19, og her kommer en liten oppdatering.
I August var det Kanteletar av den finske designeren Tiina Kuu
 Jeg er ikke så veldig glad i flerfarget mønsterstrikk på sokker, men disse var innafor. Jeg har heller ikke strikket denne hælvarianten eller Latvisk flette før. Men med god hjelp av You Tube gikk det bra, - ikke helt perfekt, men godkjent til å være første forsøk. Disse er strikket i Fortunas sokkegarn og rester av Arwetta på p 2,5.
***
I September strikket jeg Norah Jones sokkene av Svetlana Geranina. Sokkene har et fint strukturmønster, men de egnet seg ikke som tv-strikk for min del. De er strikket i Arwetta på p. 2,5.


***
I Oktober la jeg opp til Placido Flamingo av Jenny Penny. Her må jeg være ærlig å si at disse sokkene hadde jeg nok aldri kommet til å strikke om det ikke hadde vært for samstrikken. Med dette mønsterdiagrammet egnet de seg absolutt ikke som tv-strikk de heller. Ble litt feil og opprekking underveis, så jeg var veldig glad da jeg endelig kunne felle av disse.
Disse er også strikket i Arwetta på p. 2,5.


Til slutt slenger jeg med litt julegavestrikk. Disse sokkene er strikket på p 2,5 i Kids Pairfect,Arne&Carlos sitt garn.
Det var veldig godt å bare strikke et par helt enkle barnesokker etter å ha plundret litt med Flamingosokkene. Håper disse passer til en 4-åring.
Da er det bare 2 sokkepar igjen av samstrikken. Håper jeg fullfører slik at jeg kan legge de ut her etterhvert.

Strikkeåret 2019 nærmer seg slutten og med disse 4 sokkeparene kan jeg føre inn nye 300gram . Strikkevekta viser nå 1 510 gram. Har som mål og få ferdig 3-4 prosjekt til før vi går inn i et nytt år. Heier på meg selv!!  :-D

Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar