lørdag 13. juli 2013

BRUM , BRUM!






I dag har vi hatt skikkelig regnvær, eller syvær om du vil. Da kom jeg i mål med dette barne/bamse-teppet. Litt pinlig å fortelle at bamsestoffet opprinnelig var ment til et vognteppe til yngstedattera som nå er rundet 10 år!! Ja,ja, men sånn kan det gå når tida flyr. 

***

Med utgangspunkt i bamsemotivene endte jeg opp med noen enkle blokker. De fleste stoffene er fra min eldre stoffsamling ( ca 10-13 år  gamle) .


***
Har som mål å tynne ut i stofflageret, men det tar litt tid. Det ferdige teppet måler 130 x 155cm, men det gjorde likevel ikke noe stort innhugg.


Valgte å quilte det med enkle rette sømmer, det ble likevel tungt nok å dure gjennom maskina. Litt kjekt med overtransportøren, da.


***


***


Det ble selvfølgelig igjen mange remser/rester . Etter ei kjedelig økt med skjærehjulet, endte de opp som fine små lapper med målene 2 1/2 x 2 1/2 inch. 

***


Da er det bare å sy løs på neste prosjekt. Ser ut som syværet holder seg.

Ha en strålende dag! Hilsen Berit

2 kommentarer:

  1. Åh, det täcket Du sytt med nallar på är ljuvligt vackert, tycker jag. Och alla de olika tygerna som Du använt Dig av blev så härliga tillsammans.

    Dollandesign

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du la igjen en kommentar, så jeg kunne finne bloggen din! Legger meg som følger her hos deg. Flott teppe du har sydd, det gjør ingenting om stoffa er noen år, har du ikke hørt om vintage (da blir det ekstra mye verdt hihi) Jeg har fortsatt problemer med overtransportøren min, den vil ikke fungere lenger så jeg må vel investere i ny. Ha en flott sommer!

    SvarSlett