torsdag 2. juli 2009

En titt innom syrommet mitt









Jeg er nettopp ferdig med fornying og maling av syrommet mitt, og er meget fornøyd med resultatet. Tidligere har jeg flyttet litt rund med sysakene, men dette syrommet blir nok permanent. Huset vårt har 4 soverom, og da vi flyttet inn her hadde vi bare eldstemann så vi hadde gjesterom og syrom også. Etterhvert ble disse rommene barnerom og jeg ble uten syrom. Symaskina m. tilbehør sto på kjøkkenbordet ganske lenge og var nok til litt irritasjon for mannen min. (Uten at han klaget så veldig mye over det, det var nok verre for han å høre på tutringa mi om ikke å få sy.) Tålmodig og snill som han er fikk han idèen om å lage et syrom på kvisten. Som tenkt så gjort, flinke mannen min. Nytt syrom ble det, og selv om det er lavt under skråtaket og bare et lite kvistvindu gjør det ingenting. Jeg koser meg glugg der oppe med alle sy- og strikkesakene mine. Det er så deilig å gå opp der og koble av for en stund.


Jeg hadde det så travelt med å ta rommet ibruk at jeg ikke brydde meg om å male det, og det viste seg at det ble litt mørkt deroppe med panelte vegger og det lille vinduet. Tilslutt var det bare å sette igang med malejobben. Den verste jobben var jo å tømme rommet, da. Det ble mange turer opp og ned trappa. Da angret jeg veldig på at jeg ikke malte det da det sto ferdig, men jeg fikk da tatt en skikkelig opprydning.


Etter grunning, to strøk med maling og en tur på Ikea, var det bare å flytte alt opp igjen. Litt synd at jeg ikke husket å ta et "før-bilde", så dere fikk sett forandringen ,men... Jeg synes hvertfall det er blitt lyst og trivelig her oppe. Har et syprosjekt på gang, men det får vente til goværet gir seg.
P.S. Dette er mitt første innlegg med bilder - oppsettet ble ikke helt som jeg
hadde tenkt det, men PC`n og jeg var ikke helt enig om den saken!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar