mandag 4. januar 2021

Nytt håndarbeidsår

Nå er vi i starten på et nytt år og jeg starter med å oppdatere strikkeåret 2020. Jeg ble ferdig med litt småstrikk som også må bli med i strikkeregnskapet. Det ble et par votter, sokker og en lue .




Dette er Flor-vottene av Ystabogull. De er strikket i Skarv og Snykvit fra Lofoten-wool på pinne 2,5. Her gikk det med 75 gram.



Hipsterlua av Petitknit. Den er strikket i Alpakka wool fra Du store Alpakka på pinne 3. Kjekk og enkel veskestrikk. Her gikk det med 65 gram.


Da sønnen ønsket nye sokker var det bare å legge opp. Det ble et par enkle sokker strikket i Perfekt på pinne 3,5. Disse gikk fort unna. Sokkene veier 110 gram. Ikke så enkelt å få til et ordentlig bilde av et par svarte sokker.

Strikkeregnskapet for 2020 viser at jeg har strikket opp 2730 gram. Hadde håp om å tippe over 4000, men det rakk jeg ikke. Blir spennende å se hva jeg rekker å sy, brodere, spinne og strikke i 2020. Planene er ihvertfall mange. :-)

Hilsen en optimistisk Berit.



1 kommentar:

  1. Du har jammen strikka masse i løpet av året. Eg har ingen oversikt over det eg har strikka. Godt nytt år.

    SvarSlett