tirsdag 15. desember 2020

Varm Bettyjakke

 I sommer var jeg innom garnbutikken Pickels. Der kjøpte jeg garn til varm Bettyjakke. Med tykke pinner ble dette et kjapt og hyggelig prosjekt. Jakka er strikket ovenfra og ned, og jeg gjorde noen tilpasninger som å strikke bolen litt lengre + at jeg strikket knappestolpene samtidig som bolen. Jakka er strikket i Pickles Tweed på pinne nr.5.





Jeg har ikke prøvd dette garnet før og ser at at det siger en del i vask, så den ble litt mer romslig enn jeg hadde tenkt. Vurderer å kjøre den en runde i tørketrommelen for å se om den krymper litt.

Jakka veier  430 gram, og strikkevekta for i år er nå 2480 gram.

Kanskje jeg rekker å få ferdig enda et prosjekt (eller 2) før året er omme?


Hilsen Berit i Blå Bettyjakke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar