lørdag 23. november 2013

Julestrikk



 Da har jeg festet en kjedelig haug med tråder og kan vise frem litt  julegavestrikk. Julegaver bør vel helst ikke avsløres før jul, men siden mottakerne ikke vet om bloggen  går det bra.




 Små kaninvotter  (str. 1-3 år) er alltid kjekt å få eller gi bort. Disse er strikket av en rest Silja på pinne nr. 3, og mønsteret fant jeg her.



Dette votteparet er strikket etter et dette mønsteret. Jeg har brukt Daletta og pinne 2,5.



Så ble det en ribbestrikket ullbukse til slutt. Den er strikket i Peer Gynt på pinner nr 3 - med garn fra to ulike partier. Det var absolutt ikke planlagt!!. Det er lett å se fargeskillet på leggene, men siden det ble nokså symmetrisk ble den godkjent. Helt sikker på at ullbuksa er like god og varm likevel.



Veldig kjekt å bli ferdig med enda noen julegaver - og det i god tid før jul. Nå  må jeg snart ta en liten vareopptelling før jeg  vet om jeg er i mål med  årets julegavestrikk.
 Grrhmf! Nå kom jeg på at jeg har glemt å ta bilde av 2 par små sokker. Får se om jeg husker det i morgen?!!

Ha ei fortsatt fin helg!!
Hilsen Berit

2 kommentarer:

  1. Så flotte gaver! Dette varmer nok mottakerne på flere måter :)

    SvarSlett
  2. Så herlige og flotte votter og bukse du har strikket :-) Artig med motivene på vottene, synes jeg! Fine julegaver, ja :-)

    SvarSlett