fredag 31. juli 2009

Mere garn! :)

Garnlageret mitt har fått litt påfyll igjen. Sist onsdag var familien på handletur i byen, og i anledning Olavsfestdagene var det markedet i Borggården. Der var det mye fin og spennende brukskunst, håndtverk m.m. å se og kjøpe!! I en bod med merino-ull fra Leine ble fristelsen for stor, og jeg kjøpte denne hespa (100g) 1-tråds merino + mønster på sjal og pulsvarmere. Sjalmønsteret er veldig enkel rett/rillestrikk som strikkes fra spissen og opp. Dette kan bli et passende bil-strikke-prosjekt til bobilturen vi skal på neste uke. Gleder meg like mye som far og ungene til denne turen:)

Enda mere garn....

Og så har jeg vært så heldig å fått en stor pose med deilig fint garn. Tusen takk til giveren. Jeg ble veldig glad. Har allerede begynt å tenke på hva som skal på pinnene etterhvert. Dette alpakka garnet skal bli et baby-prosjekt. Jakke , sokker...?? Kjenner noen småknøtt som sikkert trenger no godt og varmt til vinteren, bl.a. tantes snuskepie som ble født i mars-09.
Fargene er egentlig brun og naturhvitt, selvom det lyse kanskje ser mer beige/lysegrått ut på bildet.
Og her er de andre fine nøstene.
Spennende blanding!
Når det gjelder slanking av garn- og stofflager , er det bare hyggelig når man får  overraskende påfyll. Det er slettes ingen krise i hele tatt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar