lørdag 26. juni 2021

Mannens kvote

Mannen bruker ullsokker året rundt og innimellom må han få litt påfyll i sokkeskuffen- Det ble 4 par i første runde. Jeg har som mål å strikke mest mulig fra lageret så årets kolleksjon bærer preg av dette.


Her fikk jeg brukt opp ca 560 gram av diverse sokkegarn . Strikket på pinne 3. Jeg har mere sokkegarn på lager så mulig det blir noen par til .


Sønnen har flyttet nordover og trengte noen flere sokker han også. Han fikk en ensfarget kolleksjon på ca 420 gram.
Yngstedattera la også inn en sokkebestilling. Hun ønsket lyse sokker i tynt garn så dette paret er strikket i Arwetta Classic på pinne 2,5. Jeg synes fargevalget var noe upraktisk ,men fikk ingen gehør for det. Sokkene veier ca. 50 gram

 

Totalt blir dette 1030 gram sokker. Da har jeg strikket opp 1845 gram så langt.

Hilsen Berit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar