mandag 4. mai 2020

Lysningssjalet

Dette sjalet har stått på lista mi lenge, og da det dukket opp en samstrikk var jeg plutselig i gang. Jeg fant et fint og vellagret Kidmohairgarn  fra Lønnlia i mine gjemmer. Disse hespene kjøpte jeg på Rennebumartna`n i 2009  så de har ventet lenge på det rette prosjektet. 
Jeg var veldig spent på dette garnet, men ble superfornøyd. Det var godt å strikke av og sjalet ble veldig lett og mykt.

Jeg likte dette mønsteret så godt at det kan bli flere  etterhvert. Da vil jeg nok gå for et litt tykkere garn slik at sjalet blir litt større. I oppskrifta var det anbefalt pinne 5,5 eller 6 og Vilje fra Hillesvåg, Rauma Finull eller Jamieson & Smith . Jeg strikket på pinne 3,25!!, men etter litt hard blokking ble målene 160 x 49cm, som nesten tilsvarer den minste størrelsen i oppskrifta. Jeg prøvde både pinne 4,4 - 4 og 3,5 før jeg begynte, men syntes det ble for glissent.

Sjalet veier 150 gram og strikkevekta hopper nå opp til 370gram.

Hilsen Berit

1 kommentar: