fredag 27. september 2019

Mellomjakka

På TRD-strikk  i september 2019 kjøpte jeg oppskrift og garn til Mellomjakka av Drople design. Garnet var Tinde pelsull i fargen Djup Fjord og helt nytt for meg. Etter å ha strikket en prøvelapp (Flink!)  fant jeg ut at jeg ønsket et litt "tettere stoff" , så for å få til enn mer tettstrikket jakke i størrelse M, strikket  jeg på pinne 3 etter masketallet til størrelse L. Og jeg ble veldig fornøyd. Vil også skryte av enkel og godt skrevet oppskrift.




Jakka er strikket ovenfra og ned , og bolen er strikket frem og tilbake. Jeg strikket bolen og ermene litt lengre enn det som var oppgitt,
og det gikk med ca 390 gram garn.



Veldig fornøyd med pelsullgarnet,  jakka er varm og god og holder fasongen godt. Og det er en helt egen glans i garnet, selv om jeg ikke får det frempå bildene. Døtrene synes jakka er kløete og stikkete, men det synes heldigvis ikke jeg. Kunne gjerne tenkt meg en til i dyp rød eller grønn, en anvendelig og fin jakke er det ihvertfall.
Med denne vider strikkevekta kommet 1210 gram.


Hilsen Berit i Blå mellomjakke

1 kommentar: