torsdag 31. januar 2019

Coffee talk socks

Jeg har meldt meg på Garnbutikken Fortunas sokkesamstrikk "12i19". I årets samstrikk skal det bare være engelske/utenlandske mønster.  Planen er å fullføre alle 12, og så langt henger jeg med. :-)

Januar sokkene er Coffee Talk av Tracie Millar. Det var et kjekt nybegynner prosjekt for oss som ikke er så dreven på engelske oppskrifter. Jeg fikk utfordret meg på flere punkt:
- Jeg måtte lære meg flere engelske strikkuttrykk og forkortelser
- Mønsteret var ikke symmetrisk, noe jeg egentlig ikke liker, men jeg klarte å holde meg til mønsteret.- Det samme gjelder vrangomgangene på tåa, liker ikke det heller
-Jeg strikket også en hælvariant som jeg aldri har prøvd tidligere.

Veldig fornøyd med de ferdige sokkene. Blir spennende å følge fortsettelsen
Sokkene er strikket på pinne 2,5 i Arwetta og rester etter flammedanssjalet . 
Det gikk med 80 gram og tynning av garnlageret har begynt.

Hilsen Brrrr Berit 

1 kommentar:

  1. Ble flotte sokker. Utfordringene klarte du bra 😊

    SvarSlett