torsdag 21. juni 2018

Evighetsstrikk

Holdt nesten på å glemme av disse.- Og det er nesten litt utrolig for dette var et strikkeprosjekt som tok en evighet å fullføre.
Tidlig i vinter fikk jeg en bestilling på to par herre-bunadsstrømper. Jeg satte ivrig i gang, men det gikk litt trått. Det straffet  seg nemlig å hoppe over prøvelappen, så jeg måtte rekke opp 2-3 gang på hvert par før målene ble passe.
Strømpene er strikket i Rauma-finull på p. 2,5, og med laange legger og tynne pinner går det ikke så veldig fort. Jeg valgte å strikke på korte rundpinner istedenfor vanlige strømpepinner for å unngå eventuelle synlige merker /masker i overgangen mellom pinnene . Og med korte rundpinner mener jeg 25 og 30cm! og det er egentlig i korteste laget for meg. Det var vanskelig å få så korte rundpinner til å ligge godt i hendene så jeg måtte strikke i korte etapper for å unngå krampe. 



***

Fletteomgangene hjalp til med å holde motivasjonen oppe. 


***

Heldigvis ble jeg ferdig i passe god tid før 17.mai. Stress-strikking er ikke gøy.
Det gikk med 480g finull og dermed har jeg strikket opp 920gram hittil i år.

Hilsen Berit Bunadsstrømpestrikker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar