mandag 1. januar 2018

Nytt år, nye prosjekt

Da har et nytt år så vidt begynt, og det er på tide å avslutte 2017. Det ble lite blogging på slutten av året fordi det meste som ble strikket var julegaver. Jeg strikket  4 par barnesokker og en lue, men det er bare lua jeg får vist frem. - Jeg glemte rett og slett å knipse bilde av sokkene.



Lua er strikket av  garn eldstedattera kjøpte i Krakow. Adriafil Regina, 100% ull står det på magebåndet. Garnet er mykt og godt, og jeg skulle gjerne hatt enda mer av dette garnet.
Lua veier 40 gram og barnesokkene veide 330, dermed er strikkevekta oppe i 2525gram.

***

Jeg har også fått en del fint restegarn i 2017, og i 2 av posene lå det halvferdige prosjekt. På tampen av året plukket jeg dem frem og fullførte arbeidet. I den første posen lå det et par påbegynte
 barnesokker.


Vet ikke hvorfor disse en gang ble lagt bort, men etter en kjapp vurdering fant jeg ut at garnet burde holde til å få dem ferdige så jeg hentet frem strømpepinner og satte i gang. Det holdt akkurat, da jeg felte  av den siste sokken var det bare 3-4 cm igjen av tråden.


Fikk heldigvis brukt opp alt garnet her, 70 gram .(Dette bilde har best fargegjengivelse)

***
.Neste prosjekt var et par barnevotter. Her var det heller ikke mye som manglet, bare avfellinga og tomlene. 


Her var det bare å få strikkefastheten til å stemme og fullføre med stil. Fine små barnevotter på 35 gram.


***

Valgte en enkel løsning på de små tomlene.
Da har jeg igjen et arvet prosjekt som aldri ble ferdig, det skal jeg ferdigstille i 2018.

***
Totalt strikket jeg opp 2 630 gram i 2017. Det er noe mindre enn det jeg hadde sett for meg ved årets start. Får gjøre et nytt forsøk i 2018. Jeg har ikke vært i nærheten av å få sydd så mye som jeg ønsket i 2017, men heldigvis får jeg en ny mulighet i det nye året.  Gleder meg.

Da håper jeg dere er klare for et nytt blankt håndarbeidsår. Godt nyttår alle sammen.!!

3 kommentarer:

  1. Skal si du har fått unna ufoer i romjulen.
    Godt nytt år til deg. Gleder meg til mange strikketimer med deg 😊
    Benedikte

    SvarSlett
  2. Fin lue og fine sokker. Flotte votter.
    Godt nytt år, til deg også! :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig effektiv du er!
    Ønsker deg et godt strikke og sy år :)

    SvarSlett