søndag 7. mai 2017

Strikkereprise

I september-16 strikket jeg et stripete babysett og merket meg at det ble godt mottatt og mye brukt. Da noterte jeg i klokeboken min at denne oppskriften godt kan gjentas, -både passform og garntype er godt egnet for små nurk.
Så da jeg skulle skulle overraske noen med en liten strikkegave var det bare å strikke en reprise. Enkelt og greit. Dessuten hadde jeg  igjen nok garn etter det forrige settet. Det ble en jakke og lue i første omgang, størrelse 0-3 mnd. Jeg rekker kanskje å slenge med et par baby-booties også, får se, har fortsatt mer garn igjen.
Jakka og lua er strikket i Dales babyull, og det gikk med 110g og 6 knapper. 



Har allerede begynt på et nytt prosjekt, og planlagt det neste, så det er bare å holde pinnene i gang.



Strikkevekta viser nå 1020 gram.
 Berit

1 kommentar:

  1. Fint sett! Sånn bok til å skrive hva som fungerte bra, har jeg også, for ikke å si flere!

    SvarSlett