lørdag 1. april 2017

Høne-Pøne

Årets påskegrytekluter er klare! 
HønePøne er designet av Timotei og hun skal ha skryt for hurtig ekspedering, og god mønsterbeskrivelse. Jeg likte dette mønsteret veldig godt, og det gir en fin anledning til å rote/rydde litt i restestoffene. Jeg gikk for lilla i første runde ...
Jeg fulgte mønsteret punkt for punkt men da jeg ikke hadde noe hvitt linstoff ble det bomullsstoff i stedet. Og da jeg ikke fant vlieselinen for å vrangsy nebb og hakelapp, gikk jeg for vanlig applikasjonsvlieselin og knapphullssøm. Synes denne løsningen ble like fin. 

 *****



Vil du få unna litt restestoff og sy noe enkelt og fint så anbefaler jeg disse. Grytekluter har man alltid bruk for. :-)

Berit

4 kommentarer:

  1. Kjempeflotte grytekluter! :)
    Har kjøpt mønsteret jeg også, og holder på med de nå.
    Så fin blogg du har! Skal se nærmere på den.
    Ha en fin helg! :)
    Hilsen Lisa

    SvarSlett
  2. Fine høner! Nå tror jeg kanskje jeg har kommet tilbake i bloggverden og skal se videre hva du har gjort. :)

    SvarSlett
  3. Fine høner! Nå tror jeg kanskje jeg har kommet tilbake i bloggverden og skal se videre hva du har gjort. :)

    SvarSlett
  4. Så fine de ble! Og tusen takk for så koselig tilbakemelding :)

    SvarSlett