fredag 1. april 2016

Londongenseren er ferdig



Det har vært altfor lite tid til håndarbeid i det siste, og da blir det dårlig med blogginnleggene. Men etter ca. 7 uker ble jeg omsider ferdig med denne. 

Så nå kan jeg endelig presentere Londongenseren- En stilren genser med enkle detaljer, som det står på mønsteret.
Og den er designet av Ingvill Freland (Strikkekista)
Her ser du hele genseren, men fargegjengivelsen er helt feil.

*****
Ensfargede strikkeprosjekt kan lett bli litt kjedelig, men det er jo perfekt tv-strikk.- trenger ikke å telle eller holde orden på tråder, farger eller mønsteromganger. Og det kan lett slenges med når man er ute på kjøre/hente oppdrag. 

Og med raglan så blir det veldig enkel montering. Her er det strikket inn en liten flette i raglanfellinga som en fin detalj. Jeg har stort sett fulgt mønsteret, men valgte å strikke noen forkortede rader i nakken.

Originalen er strikket i Noble fra Holstgarn, men jeg har strikket min i Arwetta Classic på p 3. Har ikke prøvd dette garnet før, men er veldig fornøyd så langt. 100% ren ull hadde selvfølgelig vært ønskelig, men denne merino- nylon-blandingen (80%-20) kjennes veldig myk og god ut... Det gikk med 265g til størrelse L.

Kommer garantert til å strikke mer av dette garnet. Jeg og et par andre strikkedamer har allerede planlagt en ny garntur til Fortuna, den fine garnbutikken på Løkken, det var der jeg kjøpte  dette  garnet og mønsteret. 
Da er det bare å oppdatere garnforbruket. Hittil i år har jeg strikket opp 750g


Da er det bare å holde pinnene i gang. Blir litt strikking foran tv`n i kveld. 
God helg!
Hilsen Berit







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar