tirsdag 22. april 2014

Stjerneteppe


Da var lukkekanten på plass og stjerneteppet er ferdig. Det ble et ordentlig lappeteppe med mange ulike stoff. Stjernene og ramma er sydd av lapper som måler 2,5" x 2,5". 



Det ble et slumreteppe som måler 112 x 132 cm. Jeg hadde bare tykk vatt på lager, så det ble ganske "fluffy" og godt. Teppet er quiltet " i grøfta " -  valgte den enkleste varianten med rette sømmer. Må nok øve mye mer på frihåndsquilting før jeg går løs på noe som er større enn en løper. :-)



Kjekt å få sydd opp litt gamle rester, men det er fortsatt masse igjen.



Er allerede igang med neste resteteppe, men det får vente til go`været tar pause. Jeg har hatt en strålende dag i sola!! :-)

Berit

5 kommentarer:

  1. Hei Berit. Dette ble et skikkelig sprekt slumreteppe, kjempeflott! Koselig vårløper du har sydd også :-)

    SvarSlett
  2. Fint slumreteppe du har laget!

    SvarSlett
  3. Utrolig mye fint du lager.

    SvarSlett
  4. Stjerner er favoritten min - det er så fint! Teppet ditt var superfint, masse fine farger - et skikkelig gla'teppe :o) Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Det är många färgstarka tyger som Du sytt Dina stjärnor av. Och det är väldigt fint mot den ljusa bakgrunden, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett