lørdag 9. juli 2011

Sommervest med tilbehør

Idag har vi fint sommervær og minstejenta har fått på seg sommervesten sin. Vesten er strikket i Mandarin Petit og mønsteret fant jeg i hefte 1105-barn fra Sandesgarn. Strikkinga gikk kjapt og greit, men hekleblomstene brukte jeg litt tid på. Det ble noen forsøk før jeg fikk til noen som ble godkjent. De er heklet delvis etter mønsteret og eget hode.      He-he
Kyndige heklere gremmes sikkert (eller ler høyt) av blomstene mine, men pytt; Så lenge jeg og frøkna er fornøyd så holder det. Fine farger har de i allefall.
                                                 *****
Sommervesten har fått ullsokker som tilbehør. :)

Her tusler hun avgårde for å legge vekk ullsokkene. Håper det blir lenge til de må hentes frem igjen.

Nå skal jeg nyte sommerværet og kose meg med neste prosjekt.
Hilsen Berit Blomsterhekler (..eller ikke.....?!)

2 kommentarer:

  1. Takk for nok et hyggelig besøk i går ! Koselig at ungene treeffes også :-) Vesten ble kjempesøt, og heklekunsten syns jeg du takler veldig bra :-) Snart begynner du på teppe vettu... Flotte sokker også; så deilig når det blir satt pris på :-) Ha ei fin helg !! Snakkes !

    SvarSlett
  2. Kjempefin vest! Liker når det er så fargerikt. Sokkene blir nok også gode til vinteren :)

    SvarSlett