søndag 5. desember 2010

Julegavealong - Desember

Hallo!
For meg har dette året hatt 12 julegavemåneder, men nå er vi plutselig kommet til den "ekte" julegavemåneden.  Jeg har vært med på Julegave-alongen til A`s almanakk og Sylvez og det har vært kjekt. Kjempelurt å fordele julegaveproduksjonen over hele året - Man sparer seg for litt stress og kan hvertfall gi bort minst 12 hjemmelagde gaver! Alltid hyggelig å gi bort en gave man har lagt litt ekstra i.

Jeg har kost meg veldig med julegavene i disse  månedene.....helt til desembergaven. Da sto nok et par votter på lista, men de ble ikke helt som de skulle.
I garnlageret mitt fant jeg 2 fine nøster Eskimogarn som kunne bli gode, tykke og myke votter. Så surfet jeg på Drops sine sider og fant mønsteret til disse vottene i Eskimo.
De er strikket av  100g garn,og da valgte jeg å bruke dette mønsteret som utgangspunkt! for vottestrikkinga mi.  Av og til er mønster bare en veiledning eller et utgangspunkt som gir rom for å gjøre min egen vri. Jeg tok utgangspunkt i masketallet , så for meg votter med flette på og strikket i vei. Med tykt garn og tykke pinner gikk det  fort. ...Helt til jeg gikk tom for garn og da var ikke vottene ferdig enda det sto oppgitt 100g! Grr!Hmmpf Jeg ilte til garnbutikken og kjøpte mer garn, selvfølgelig  fra et annet parti , og det ble selvfølgelig et tydelig fargeskille! Grr! Hmmpf! igjen. Tydelig skille på fingertuppene, nesten utrolig at det er samme fargekode på disse to nøstene!. (Glemte å ta før-bilde av dem ).  Tenkte de ville bli bedre om fargeskillet var på vrangborden , så det var bare å rekke opp og begynne på nytt! Neste kveld var vottene ferdig, men jeg ble ikke helt fornøyd.

He-He! De ligner ikke så veldig på de røde over,da
Men her er de altså; med fargeskille på vrangborden og tommelen. Disse kan ikke gis bort så de beholder jeg selv! På grunn av den irriterende garnmissen har jeg nå fått meg gode Hunde-lufte-votter. Ja,ja, aldri så galt at det ikke er godt for noe..
Bortsett fra fargeskillet, ble jeg fornøyd med vottene. De er myke, tykke og sitter godt på hånden.

Spørs om jeg hiver meg over pinnene og strikker et par til...etter å ha forsikret meg om at jeg har nok garn!!
Ha ei fin uke!
Berit
P.s! Takk til Anne og Sylvi som kom med denne smarte ideen. Jeg tror nok jeg kommer til å fortsette med den månedlige julegaveproduksjonen til neste år også, enten alene eller sammen med flere.

3 kommentarer:

  1. Hei du, min venn :-) Veldig irriterende med for lite garn, og kjedelig når forskjellen blir så stor på partiet. Men allikevel; jeg synes du løste det fint jeg ! Ble sjarmerende votter, og at vrangbord og tommel er lik :-) Jeg holder på med mitt.... nr av selbuvotter, og jula kommer farlig fort ! Neste år skal jeg gjøre som deg; begynne litt før; en julegave i måneden, veldig lurt :-)
    Du, nå må vi ha lunch igjen ! Men telefonen min har streika, ser ingenting på skjermen, så må skaffe en ny.... men ring meg gjerne på hustelefonen, eller prøv mobilen, tror kanskje det går, men skjermen er svart... Ha en fin dag, Berit !!! :-)))

    SvarSlett
  2. Åååå, skikkelig ergerlig! Det va så tydelig fargeskille, det bruker jo være vanskelig å se det på denne tida av året med bare lampelys.. Lykke til med nestre strikning :) ha finfine dager mot en ny adventshelg :)

    SvarSlett
  3. Anonym14:57

    Hei.Kjempe nydelige votter.Ønsker deg en riktig fin førjulshelg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett