søndag 28. februar 2010

Februar-along

Her er februar-alongen. Det holdt såvidt, for trådene ble festet i formiddag. Men her er altså enda et par julegavevotter. Vottene er en rekonstruksjon av "Fina kvinnovantar , år 1895", et svensk mønster jeg kjøpte i Østersund tidligere i vinter. Hadde egentlig tenkt å strikke noe annet, men disse var så fine at jeg ikke greide å la dem vente.  De er strikket i tynt ullgarn på pinne 2,5. Likte mønsteret veldig godt, men det  egnet seg ikke så veldig godt som OL- strikk. Det ble litt feilstrikking og omstrikking innimellom, men endelig ble de ferdig. Har ikke bestemt hvem om skal få disse ennå, men det er jo ennå noen måneder igjen til jul.......hi-hi.
Ligner da veldig på norsk tradisjonsstrikk. (Svensk Selbu-vott?!)

Det ble veldig lang "garnstrekk" på baksiden av roseborden. Hvis du studerer bilde nøye kan du se at jeg har tvunnet det svarte garnet med gjennom omgangene. Vet ikke om noen bedre måte å gjøre det på, men tar gjerne i mot gode tips og råd.
Nå skal jeg slappe av med enkel stikking og 5-mila på tv`n. Heia-Heia!
Berit

3 kommentarer:

  1. Anonym22:49

    Hei.KJEMPE FINE VOTTER.Nydelig.Jeg ser ikke att du har tatt med tråden.Jeg bruker å ta tråen åver den andre hvis det er lengere enn fem masker..Har nå godt bra.Ha en kjempe fin Mandag.Klem fra Bodil...♥♥

    SvarSlett
  2. De var flotte! Nydelig mønster og veldig pent strikket.

    SvarSlett
  3. Hei ! Så jo vottene live, så de er kjempefine, fast og pent strikket- og NYDELIG mønster:-))) Har lyst til å strikke de jeg også... Ferdig med de grå nå :-) Treffes en dag denne uka da ? Ha en fin søndag :-))

    SvarSlett