søndag 23. august 2009

To have and to hold

I dag er det vår forlovelsesdag!! Det var en vakker fredagskveld og året var 1991!!....sukk...Vil ikke røpe alle detaljer her, men da vi satte på oss ringene var vi enige om at vi skulle gifte oss innen 2 år........Og den 10. Juli 1993 ble vi Herr og Fru. Synes ikke det er så lenge siden, men tiden flyr.
Tenkte det passet fint å vise broderiet som endelig ble ferdig her i mai. Det ble et langprosjekt. Mønsteret fant jeg i Cross Stitcher Collection nr. 17 - 99, og teksten "To have and to hold..." festet seg i hodet mitt. Denne måtte jeg bare sy en gang.! I tillegg har jeg alltid vært litt fasinert av navne/alfabet-duker så jeg lagde min egen vri på mønsteret og sydde ivei. Det er brodert med èn DMC-tråd på sultan, så det ble litt smått og pirkete og sy, men med noen laaange pauser underveis ble jeg omsider ferdig. Mangler bare å finne ei fin ramme som passer. Satser på at jeg rekker det før neste bryllupsdag...hi-hi.
Her er det opprinnelige mønsteret så kan dere sammenligne. Var litt vanskelig å få til et fint bilde p.g.a. blitzen. ....
Litt subjektivt, kanskje.....men jeg er meget fornøyd med min variant.

2 kommentarer:

  1. Eli A.09:19

    Hei, og takk for i går, det var veldig koselig !! Tida går så altfor fort når man har det trivelig, men vi må treffes snart igjen. Kjekt å prate om alt av håndarbeid og litt anna.

    Stitching er noe jeg ikke har holdt på særlig mye med, men det blir så fine bilder. Skal ikke se bort fra at jeg prøver meg på noe sånt, midt i masse andre prosjekter. Du er så flink til å sy, stitching og lapper, og strikking er du også en kløpper på. Spennende å se hva du lager.

    Ha en fin dag. Forresten, dere skal vel i vei i kveld dere også, snakkes da.

    SvarSlett
  2. Eli A.09:22

    Gratulerer med både forlovelses- og bryllupsdag ! Kjempefint broderi, så fint minne om den store dagen :-)

    SvarSlett